OK Lokomotiva Pardubice | Město Seč | Autocamp U letadla | Obec Horní Bradlo

Partneři závodu

ČSOB Pojišťovna

Hovorka Catering

AITCOM

JKD-SPED s.r.o.

Geovap

GrECo JLT Czech Republic s.r.o.

STENO CZ

Premedis

ISC

Pokyny a informace

CENA VÝCHODNÍCH ČECH V ORIENTAČNÍM BĚHU 2012

Tradiční 3denní závody v orientačním běhu CENA VÝCHODNÍCH ČECH má před sebou v roce 2012 již 27. ročník. V pořádání se střídá OK 99 Hradec Králové a OK Lokomotiva Pardubice, v roce 2012 pro Vás připravili tuto akci pardubičtí pořadatelé. Po dvou letech se vracíme do Železných hor – centrum závodu je na Seči, první dvě etapy proběhnou v nových terénech kolem Horního Bradla, závěrečný den se poběží kolem centra závodu. Přejeme Vám mnoho úspěchů v lese i dobrou zábavu.

Organizační zajištění:
Ředitel závodu: Petr Klimpl
Hlavní rozhodčí: Ladislava Víchová
Stavba tratí: E1 – Miroslav Lenner
E2 – Radek Nožka
E3 – Lukáš Hovorka

ZÁKLADNÍ INFORMACE

Centrum závodu: Seč, autokemp U letadla (49°50'21.341"N, 15°39'46.233"E) – prezentace, kemp, E3, startovní a výsledkové listiny, doprovodná akce, občerstvení, vyhlášení vítězů
Informační kancelář, prezentace: čtvrtek 30. 8. 18:00 – 20:00 hod. centrum
pátek 31. 8. 10:00 – 12:00 hod. centrum
pátek 31. 8. 13:00 – 14:00 hod. Horní Bradlo, fotbalové hřiště
sobota 1. 9. 8:30 – 9:00 hod. Horní Bradlo, fotbalové hřiště
neděle 2. 9. 8:30 – 9:00 hod. centrum
Ubytování: Pořadatel nezajišťuje. Veškeré ubytování (chatky, kemp) vyřizujte s recepcí kempu. Ze strany kempu budou probíhat kontroly, zda všichni ubytovaní v kempu mají uhrazené příslušné poplatky. Asi by se jim nelíbilo, kdyby v kempu spal někdo zadarmo. Neudělejte o-běžcům ostudu!
Parkování: Centrum a E3: ubytovaní v kempu parkují v kempu po zaplacení poplatku (je možno parkovat u chatky či stanu); neubytovaní v kempu na veřejném parkovišti cca 200 m od kempu (někdy se platí poplatek) nebo na náměstí v Seči cca 1 km od kempu (zdarma).
E1 a E2: parkování na louce u cíle (20 Kč/auto/den).
Stravování: V restauraci a ve stáncích autokempu U letadla.
Prodej občerstvení je i na shromaždišti E1 a E2 (zajišťují místní fotbalisté).
Popisy kontrol: Piktogramy, odběr samoobsluhou na shromaždišti jednotlivých etap.
Časový limit: 90 minut v E1, 150 minut v E2 a 120 minut v E3 pro všechny kategorie.
Systém ražení: SportIdent; při poruše SI použijte náhradní mechanické ražení (bude kontrolováno v cíli). Čipy možno zapůjčit v informační kanceláři (na celé závody za 60 Kč, na jeden den za 40 Kč), ztráta zapůjčeného čipu 800 Kč.
WC: Ve stálých zařízeních autokempu U letadla, na shromaždišti E1 a E2 mobilní záchody TOI-TOI (na startu etap WC není).
Mytí: V zařízeních autokempu U letadla, provizorně v cíli E1 a E2.
Kategorie: HDR (kategorie pro rodiče s dětmi – linie), P (příchozí) a OPEN (trénink): Startovní čas si účastníci těchto kategorií volí sami, je nutné, aby odstartovali do startovního času 120! Na startu budou odstartováni za pomoci startovací kontroly. H10N, D10N (kategorie pro závodníky bez doprovodu): Závodníci razí kontroly zakreslené v mapě. K dispozici mají kódy i popisy kontrol.
Mapy: Mapy se v cíli neodevzdávají, pořadatelé vyzývají všechny účastníky závodu k dodržování fair play. Mapy nejsou v mapníku, vydávají se minutu před startem. V této minutě budou k dispozici mapníky, které je možno použít.
Protesty: Protesty je možné podávat hlavnímu rozhodčímu s vkladem 200 Kč.
Jury: Petr Mareček, Petr Voborník, Ivana Filipová
Doprava na E1 a E2: Pořadatelé zajišťují na základě objednávky v přihlášce (25 Kč/jízdenka), jízdenky lze případně dokoupit u prezentace. Jízdní řád je zveřejněn u příslušné etapy, autobus odjíždí od vjezdu do kempu.
Školka: Bude otevřena vždy v prostoru cíle. Pro děti zde bude k dispozici stan pro případ špatného počasí. Zájemci se mohou přihlásit přímo ve školce. Vedoucí Eva Kašparová.
První pomoc: Závodníci startují na vlastní nebezpečí. Bezplatná lékařská pomoc je poskytována v prostoru cíle jednotlivých etap.
Vyhlášení vítězů: Celkové výsledky budou vyhlášeny ve všech kategoriích po skončení 3. etapy (předpokládaný čas v 13:15 hod.). Počty vyhlašovaných:
prvních 6: D10C, D12A, D14A, D21A, H10C, H12A, H14A, H21A
první 3: D10N, D12B, D14B, D16B, D18B, D21B, D35B, D45B, D55B, D65B, H10N, H12B, H14B, H16B, H18B, H21B, H35B, H45B, H55B, H65B, H70B
první: D21C, D35C, D45C, H21C, H35C, H45C, H55C
všichni závodníci v HDR dostanou sladkou odměnu
nevyhlašují se: OPEN, P
Po skončení vyhlášení vítězů bude slosována tombola cen pro účastníky – ceny je nutné osobně vyzvednout!
Upozornění: Nevstupujte prosím na soukromé pozemky.
Všichni závodníci se zúčastní závodu na vlastní riziko.
Nenechávejte cenné věci ve stanech; pořadatel neručí za případné ztráty.
Závody se konají v CHKO Železné hory, dodržujte prosím návštěvní řád CHKO.
Prodej sportovních věcí: V pátek a v sobotu na shromaždišti E1 a E2

PARTNEŘI CVČ 2012
ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB
Hovorka catering, s.r.o.
AITCOM s.r.o.
JKD sped s.r.o.
STENO CZ s.r.o., Mikulovice
AZ Garden s.r.o., Pardubice
ISC Czech Republic

ÚDAJE O ZÁVODECH

E1 – PÁTEK 31. 8. 2012 – krátká trať

Shromaždiště: Horní Bradlo, louka u fotbalového hřiště (49°47'56.196"N, 15°45'2.457"E), vzdálenost z centra 10 km (zákaz vstupu na fotbalové hřiště)
Vzdálenosti: Parkoviště – centrum ... 0,2 km
Výstup z autobusu – centrum ... 0,3 km
Shromaždiště – start ... 1,05 km, převýšení 35 m (modrobílé fáborky)
Shromaždiště – cíl ... 0 km
Start: 000 = 15:00 hod. (intervalový start)
Mapa: Bradlo, 1:10000, mapový klíč ISOM 2000, E = 5 m, stav 6-7/2012 (mapoval Miroslav Nožička), rozměr 297x210 mm
Terén: Smíšený les Železných hor. Prostor se vyznačuje hustou sítí komunikací (výraznějších i méně výrazných), velkou rozmanitostí porostů (dobře průběžný les, hustníky, paseky i náletové porosty) i podrostu, některé cesty jsou zarostlé trávou a koleje jsou plné vody.
Jízdní řád busu: Odjezdy z centra: 13:30, 14:30, 15:30
Odjezdy zpět: 17:00, 17:45, 18:45

E2 – SOBOTA 1. 9. 2012 – klasická trať

Shromaždiště: Horní Bradlo, louka u fotbalového hřiště (49°47'56.196"N, 15°45'2.457"E), vzdálenost z centra 10 km (zákaz vstupu na fotbalové hřiště)
Vzdálenosti: Parkoviště – centrum ... 0,2 km
Výstup z autobusu – centrum ... 0,3 km
Shromaždiště – start ... 0,45 km, převýšení 10 m (modrobílé fáborky)
Shromaždiště – cíl ... 0 km
Start: 000 = 9:30 hod. (intervalový start)
Mapa: Polom, 1:10000, mapový klíč ISOM 2000, E = 5 m, stav 6-7/2012 (mapoval Miroslav Nožička), rozměr 297x320 mm
Terén: Smíšený les Železných hor. Prostor se vyznačuje hustou sítí komunikací (výraznějších i méně výrazných), velkou rozmanitostí porostů (dobře průběžný les, hustníky, paseky i náletové porosty) i podrostu, některé cesty jsou zarostlé trávou a koleje jsou plné vody.
Tratě jsou vedeny v těsné blízkosti státní přírodní rezervace Polom (v mapě vyznačena značkou č. 709 Nepřístupná oblast). Nevstupujte do těchto vyznačených území. Tratě byly upraveny s ohledem na minimalizaci možného narušení rezervace.
Jízdní řád busu: Odjezdy z centra: 8:30, 9:30, 10:30
Odjezdy zpět: 11:45, 12:45, 14:00

E3 – NEDĚLE 2. 9. 2012 – zkrácená trať

Shromaždiště: Autokemp U letadla Seč (49°50'21.341"N, 15°39'46.233"E)
Vzdálenosti: Parkoviště – shromaždiště ... 0,2 km
Shromaždiště – start 1 ... 1,6 km, převýšení 70 m (modrobílé fáborky)
Shromaždiště – start 2 ... 5,2 km autobusem, od výstupu z busu 300 m
Shromaždiště – cíl ... 0 km
Start: 000 = 9:30 hod. (intervalový start)
Start 2 je pro kategorie D10N, D10C, D12A, D12B, D55B, D65B, H10N, H10C, H12A, H12B, H55C, H65B, H70B a HDR; start 1 je pro ostatní kategorie.
Odjezdy busu na start 2: 8:50, 9:15, 9:40, 10:05, 10:30, 10:55, 11:20
Autobus odjíždí od vjezdu do kempu, doba jízdy 8 minut (pozor při výstupu z autobusu!!!!)
Mapa: U letadla, 1:10000, E = 5 m, mapový klíč ISOM 2000, stav léto 2012, mapoval Miroslav Nožička, rozměr 297x210 mm
Terén: Svah v okolí řeky Chrudimky, porostově rozmanitý, síť komunikací, převážně dobře průběžný.
Upozornění: Cesta na start 1 vede po silnici 3. třídy, dbejte zvýšené opatrnosti!!!
Většina kategorií přebíhá silnici 3. třídy, dbejte zvýšené opatrnosti!!!

TRATĚ (délka, převýšení, počet kontrol)

        E1                 E2                  E3
        km    P    K       km    P     K       km    P     K
D10C    1,9   40   8       1,9   55    7       2,5   110   7
D10N    3,1   65   7       3,2   55    7       3,6   110   6
D12A    2,4   45   10      3,4   105   9       2,6   115   12
D12B    2,1   35   10      2,5   85    11      2,5   115   10
D14A    2,5   50   11      3,9   120   12      3,8   150   19
D14B    2,5   40   11      3,7   115   11      2,9   155   12
D16B    3,3   90   16      5,5   125   16      4,4   210   19
D18B    3,8   95   17      6,4   125   16      4,7   290   19
D21A    4,7   85   21      8,6   175   23      5,9   320   22
D21B    4,4   90   18      6,9   140   19      5,3   290   24
D21C    4,2   80   17      5,3   120   16      4,5   235   22
D35B    4,2   80   17      6,5   130   20      4,7   265   19
D35C    3,7   80   15      4,6   130   13      4,1   220   16
D45B    3,9   95   18      5,0   135   14      4,2   170   18
D45C    3,2   70   14      4,5   120   13      3,4   160   12
D55B    3,1   50   13      4,4   125   15      3,4   135   19
D65B    2,8   45   14      3,2   125   11      2,9   130   13
H10C    1,9   40   7       2,0   40    9       2,5   110   7
H10N    3,1   65   7       3,2   55    8       3,6   110   6
H12A    2,5   50   11      3,6   115   11      3,5   150   13
H12B    2,5   40   11      3,6   105   10      2,7   115   11
H14A    3,4   60   15      4,9   125   15      4,3   230   20
H14B    2,6   45   15      4,3   115   12      4,1   175   17
H16B    3,8   95   17      5,8   130   13      5,4   240   19
H18B    4,7   115  18      8,8   155   21      6,5   330   27
H21A    5,6   110  22      12,4  235   27      8,3   370   30
H21B    5,2   100  21      10,4  210   23      6,8   350   26
H21C    4,7   110  18      7,5   140   20      4,9   240   20
H35B    4,7   110  18      8,7   180   21      6,8   325   29
H35C    4,1   100  17      6,7   130   17      6,3   315   22
H45B    4,3   70   18      7,0   140   16      5,5   330   26
H45C    3,5   65   16      5,6   120   15      4,5   240   17
H55B    3,5   75   16      6,2   135   20      4,6   255   20
H55C    3,1   50   15      4,4   115   14      3,8   155   21
H65B    3,1   55   15      4,5   115   13      3,4   140   19
H70B    2,7   30   14      3,4   110   12      3,1   135   14
HDR     3,1   65   7       3,2   55    7       3,6   110   6
OPEN    4,1   100  17      4,4   120   14      4,4   210   19
P       2,5   40   11      3,6   100   10      2,7   145   11

Doprovodný program

PAMĚŤOVÝ SCORELAUF smíšených dvojic s překvapením – bližší informace na informačních tabulích v centru

Kam po závodech

Prales Polom - ukázka původního pralesního charakteru lesa ve vyšších partiích Železných hor. Prales má 2 části: Malý Polom a Velký Polom a jeho nejstarší část bylo založena v roce 1933. V pralesní části jsou zachovány jedlové bučiny s javorem klenem a smrkem. Jedná se o jednu z nejvzácnějších lokalit v Železných horách.
Seč – vodní nádrž, zříceniny hradů Oheb a Vildštejn
Hlinsko – betlém, muzeum, galerie, plavecký bazén
Slatiňany – státní zámek, Hippologické muzeum, zámecký park, rozhledna Bára, lanové centrum
Chrudim – Muzeum loutkářských kultur
Nasavrky – zámek, Keltský archeopark
Skanzen Veselý Kopec – soubor lidových staveb Vysočina
Trhová Kamenice – muzeum
Chotěboř – zámek, muzeum
Klokočov – zámeček, památný strom - tisíciletá lípa
Železné hory jsou "horami" zejména na svém jihozápadním okraji, kde spadají více než dvě stě metrů vysokým svahem, vymezeným podle výrazného železnohorského zlomu. Součástí CHKO Železné hory je hřbet Kaňkových hor a zároveň národní přírodní rezervace Lichnice-Kaňkovy hory. Samostatnou kapitolou potom je hrad Lichnice a blízká skalní vyhlídka do Lovětínské rokle zvaná Dívčí Kámen. Projít si Lovětínskou rokli, která je vytvořena pod hradem Lichnice, je velice lákavé. Takovýchto údolí je zde více a některá jsou pojmenována ve své části jak jinak než Peklo. Jedno z nich je studené údolí Zlatého potoka, do něhož se vchází u osady Peklo se stejnojmenným rybníkem a kempem a prochází se jím v návaznosti na Hedvičino údolí.

Pořadatelé děkují všem majitelům lesa za souhlas s pořádáním těchto závodů.
Velké poděkování patří Autokempu U letadla a fotbalistům z Horního Bradla za poskytnutí zázemí, stejně jako obyvatelům obcí Horního Bradla za toleranci při pořádání letošního ročníku Ceny východních Čech.

Pokyny ke stažení:
pdf, doc